News Banner

Vendor News Page

Lexmark Customer Newsletter - September 2012

2012-10-01 14:11:31
 
Cuprins:


Seria Lexmark X540

Oferiţi putere zilei de lucru cu ajutorul multifuncţionalelor color Lexmark!

Consolidarea dispozitivelor reprezintă o modalitate excelentă pentru a lucra mai inteligent.

Cu funcţiile de imprimare, copiere, scanare şi fax oferite de un dispozitiv color de înaltă performanţă, puteţi economisi considerabil spaţiu în cadrul biroului, în costuri cu hardware-ul şi funcţionarea, cu consumabilele, mentenanţa şi chiar cu energia electrică. Dar acum Lexmark oferă chiar şi mai multe avantaje într-o cutie mai mică, la un preţ atractiv. O soluţie polivalentă pentru grupul dvs. mic de lucru, atent la costuri!

Adoptarea semnăturilor electronice – mituri, avantaje şi sfaturi

Dacă luaţi în considerare adoptarea unei soluţii de semnătură electronică în cadrul instituţiei dvs., iată o analiză a factorilor ce stau la baza acestei tendinţe în creştere, realizată de Deanna Ferrante, Manager de Soluţii pentru Resurse Umane la Perceptive Software, o companie Lexmark.
De la efectuarea de evaluări ale angajaţilor şi până la manipularea rapidă a înscrierilor studenţilor, semnăturile electronice pot oferi un proces mai eficient de obţinere a semnăturilor.

În anul 2000, în SUA, Actul pentru Semnăturile Electronice în Comerţul Global şi Naţional - Electronic Signatures in Global and National Commerce Act (ESIGN) a oferit semnăturilor electronice aceeaşi bază legală ca şi semnăturilor scrise.

Acesta a fost urmat de Legea Semnăturii Digitale şi a Autentificării Electronice - Digital Signature and Electronic Authentication Law (SEAL), care a stipulat utilizarea semnăturilor digitale în instituţiile financiare. Există de asemenea Actul Tranzacţiilor Electronice Uniforme - Uniform Electronics Transaction Act (UETA), care a fost adoptat de majoritatea statelor pentru a asigura uniformizarea în utilizarea de înregistrările electronice şi semnăturile digitale. Totuşi după mai mult de o decadă de când semnăturile electronice au devenit acceptate pe documentele legale, multe companii rămân suspicioase în a renunţa la documentele tradiţionale de hârtie semnate de mână, care uneori sunt denumite “semnături ude”.

Semnăturile electronice, împreună cu administrarea conţinutului de întreprindere - enterprise content management (ECM) duc la fluidizarea proceselor de afaceri, în special pentru organizaţiile care au birouri răspândite pe suprafaţa unei ţări sau pe cea a globului. Totuşi, unele companii nu sunt sigure în legătură cu cerinţele de conformitate sau nu sunt sigure cum să combine semnăturile electronice cu investiţiile în tehnologie existente deja. Nu ar trebui să fie.

Semnăturile Electronice şi Semnăturile Digitale – Care este diferenţa?

Atunci când explorăm acest subiect, este mai întâi necesar să facem o diferenţă între doi termeni care sunt deseori folosiţi interschimbabil: semnătura electronică şi semnătura digitală.
• O semnătură electronică reprezintă echivalentul electronic al unei semnături de mână, unde o persoană adoptă conţinutul unui mesaj electronic prin orice modalitate electronică. Atunci când treceţi cardul de credit sau cardul de debit la un retailer, este o semnătură electronică pe care o aplicaţi. Dar e posibil ca aceasta să fie realizată şi prin bifarea unei căsuţe pe un computer, să fie dactilografiată sau aplicată cu un mouse sau cu un touchpad. O semnătură electronică creează un istoric de audit, care include verificarea celui care a trimis documentul semnat, a celui către care s-a trimis precum şi o ştampilă ce include data şi ora trimiterii.
• O semnătură digitală este un tip de semnătură electronică ce include toate cele de mai sus, plus adăugarea unui certificat de autoritate emis de o a treia parte, care validează identitatea celui ce semnează şi semnătura. Aplicarea unei semnături digitale include o tehnologie de criptare PKI (public key infrastructure).

Limitările semnăturilor scrise de mână (“ude”)
Documentele de hârtie autorizate prin intermediul unei semnături scrise de mână – “ude” prezintă câteva provocări, care adaugă timp şi costuri unei organizaţii şi care sunt eliminate odată cu adoptarea semnăturilor electronice
1. În primul rând, semnătura udă tradiţională necesită procese ce implică hârtia: imprimare, completare, trimitere prin poştă sau prin fax. Atunci când documentul semnat este returnat, informaţiile este posibil să trebuiască a fi introduse manual într-un sistem software ERP – alt proces consumator de timp care deschide uşa erorii umane. AIIM (Association for Information and Image Management – Asociaţia pentru Informaţii şi Administrare a Imaginilor) estimează că procesarea fiecărei pagini semnate de mână costă o companie 6,50 dolari.
2. În al doilea rând, este timpul pierdut cu livrarea, semnarea şi returnarea documentelor. Aceste întârzieri, care este posibil să ţină în loc o achiziţie sau o angajare importantă, sunt multiplicate atunci când e vorba de documente din mai multe pagini, care necesită autorizarea mai multor persoane.

Aceasta reprezintă o provocare, în special când e vorba de birouri aflate în locaţii diferite. Documentele din hârtie sunt dificil de urmărit, ceea ce poate duce la probleme de conformitate atunci când o organizaţie este auditată. Şi, datorită lipsei inerente a contabilizării în cazul proceselor bazate pe hârtie, ele pot fi uitate pe un birou într-o stivă de alte hârtii, în loc să fie returnate cu promptitudine.
3. În final, un document din hârtie nu este foarte sigur. O semnătură scrisă de mână poate fi falsificată sau alterată, iar semnatarul o poate data incorect. Un document semnat de mână este pierdut sau rătăcit cu uşurinţă şi un număr de persoane neautorizate îl poate vedea în timp ce se plimbă prin organizaţie. Aceasta poate pune în pericol caracterul privat într-un mod care poate viola confidenţialitatea HIPAA a pacientului sau alte mandate de conformitate. Este de asemenea un proces lent de extragere a fişierelor din hârtie pe perioada auditurilor interne sau externe.

ECM + Semnăturile electronice = Noua eficienţă
Pentru a creşte viteza proceselor de afaceri, organizaţiile implementează un sistem ECM care include posibilităţi de semnătură electronică şi/sau digitală. În acest fel ei nu numai că obţin toate avantajele unui sistem ECM, care le face procesul de afaceri mai eficient şi le automatizează înregistrările şi administrarea informaţiilor, ci le oferă în acelaşi timp şi toate avantajele semnăturilor electronice. Există multe locuri în cadrul unei organizaţii în care acest proces reduce timpul şi cheltuielile.

• Cu ajutorul unei astfel de soluţii, un specialist în resurse umane (HR) ar putea trimite formularele de evaluare a angajaţilor sub formă electronică. Acestea pot fi completate şi returnate sub formă securizată la un manager şi, în urma unei analize, amândoi îşi pot aplica propriile semnături electronice. Aceasta ar putea iniţia sistemul ECM să trimită documentul completat înapi la echipa de resurse umane. Sistemul ECM poate captura datele din formularul analizat şi îl poate folosi pentru a actualiza automat înregistrările angajatului în sistemul HR, eliminând o altă sarcină manuală şi asigurând acurateţea datelor. Întregul proces este completat rapid şi cu uşurinţă şi este urmărit cu uşurinţă de echipa de HR. El elimină de asemenea necesitatea ca un membru al echipei HR să proceseze manual documentul revizuit, şi elimină riscurile de securitate date de duplicarea şi distribuirea de copii imprimate.
• Sau probabil organizaţia dvs. face noi angajări şi are nevoie să achiziţioneze computere pentru noii angajaţi, înainte de sosirea acestora. Dar, atunci când se apropie timpul să aprobe comanda de achiziţie, managerul de aprovizionare este plecat în călătorie de afaceri peste hotare. Puteţi să aşteptaţi până când el se întoarce şi să speraţi că noile computere ajung înaintea noilor angajaţi. Aţi putea negocia diferenţele de fus orar, numere internaţionale pentru maşinile fax, şi incertitudinea că personalul hotelului va primi faxul şi contractul semnat va fi trimis imediat. Sau, cu posibilităţile date de semnătura electronică, aţi putea trimite prin email comanda de achiziţie. Managerul l-ar putea aproba pe un dispozitiv mobil şi aţi putea obţine comanda expeditivă a computerelor.
• Unele organizaţii ar putea vedea avantaje unice. Un student care doreşte să se înscrie la o facultate s-ar putea conecta online la un formular de înscriere şi ar putea completa toate informaţiile solicitate - personale, academice şi financiare. Documentul completat ar putea fi imediat prezentat studentului pentru o semnătură electronică. Odată ce înscrierea este realizată, cererea ar putea intra pentru a fi procesată într-un flux de lucru pentru admitere. Nu există documente de hârtie care trebuie completate, trimise prin poştă sau trimise prin fax şi direcţionate. Totul este realizat electronic, grăbind procesul atât pentru student cât şi pentru şcoală.

Un semn al timpurilor Este o greşeală des întâlnită presupunerea că semnăturile electronice şi digitale sunt numai versiuni

 

diferite ale semnăturii scrise de mână. Dar un sistem ECM care include posibilităţile de semnătură electronică oferă un nivel al acurateţii, securităţii şi confidenţialităţii care nu există la semnăturile scrise de mână. Sistemul ECM oferă nivele multiple ale eficienţei, prin înlocuirea proceselor bazate pe hârtie. Într-o lume competitivă, organizaţia dvs. poate fi cea care se mişcă cu viteză digitală, sau puteţi fi organizaţia care aşteaptă ca cerneala să se usuce.

Oferta promoţională Lexmark
CUMMINS INC.

Statele Unite Ale Americii
Producţie

Administrarea globală de către Lexmark a serviciilor de imprimare permite Cummins economisirea a 2 milioane dolari SUA şi reduce cu 36 milioane numărul de pagini imprimate anual

Organizaţia

Cummins este cel mai mare producător independent de motoare diesel şi produse conexe din lume. Compania a raportat în 2010 o cifră de afaceri de 13,2 miliarde $ şi îşi serveşte clienţii prin intermediul celor 550 de companii pe care le deţine şi facilităţi independente de distribuţie, şi al celor mai mult de 5.000 de locaţii ale dealerilor săi din 200 de ţări şi teritorii.

Provocarea

Cummins este o companie cu 40.000 angajaţi şi operaţiuni globale în 200 de ţări şi teritorii. Odată cu o distribuţie atât de vastă a locaţiilor vine şi provocarea de a selecta, instala, administra şi întreţine tehnologia - chiar şi dispozitivele de imprimare. Indiferent că se găsesc în locaţiile din SUA sau în cele din întreaga lume, angajaţii Cummins au nevoie să imprime, copieze, scaneze şi să trimită prin fax în siguranţă documentele de afaceri.

“Indiferent dacă este vorba de Rusia sau de locuri precum Zambia şi Zimbabwe în Africa, există provocări importante în a oferi servicii IT, iar aceasta este pentru noi o cerinţă critică de afaceri, indiferent de locaţia fizică,“ a spus Bruce Smith, Directorul Cummins în departamentul Servicii de Calcul.

Flota sa existentă de dispozitive de imprimare era îmbătrânită şi devenise predispusă la căderi, care măreau costurile de mentenanţă şi aveau un impact negativ asupra fiabilităţii şi productivităţii angajaţilor. În acelaşi timp, Cummins dorea să taie mai mult costurile cu imprimarea şi să diminueze consumul de hârtie, ca şi răspuns la iniţiativele sale de sustenabilitate. Aceste ţinte de afaceri şi provocări au constituit punctul de plecare al iniţiativei la nivel de corporaţie pe care Cummins a demarat-o şi care s-a numit Print Smart.

Cummins a început un proiect agresiv de optimizare, standardizare şi reîmprospătare a întregii flote globale de imprimante şi de implementare a celor mai bune practici din industrie având ca scop reducerea costurilor şi tăierea consumului de hârtie, şi în acelaşi timp îmbunătăţirea posibilităţilor de imprimare şi de service în toate locaţiile sale din jurul lumii.

Cummins este un adept al strategiei de afaceri Six Sigma®, cu un număr de 18.000 proiecte care au dus la economisirea de către companie a 3 miliarde $

Pentru Print Smart, Cummins s-a folosit de experienţa sa Six Sigma pentru a impune o structură a procesului de colectare a cerinţelor. Cerinţele cheie apărute pe perioada procesului au inclus urmărirea consumabilelor - hârtie şi toner, o cerinţă de eliminare a sarcinilor de imprimare abandonate, implementarea unei interfeţe consistente cu utilizatorul pentru toate imprimantele din lume, o analiză a obiceiurilor de utilizare ale angajaţilor, şi service global standardizat. Rezultatul acestei cercetări a cerinţelor clientului şi cerintele operaţionale a fost o Cerere de Ofertă (Request for Proposal) pentru căutarea unui partener MPS global.

Soluţia

Ca urmare a analizei asupra produselor, serviciilor şi suportului oferit clienţilor din întreaga lume, Cummins a ales Lexmark pentru a deveni furnizorul său de servicii administrate ale imprimării. În baza unei înţelegeri cuprinzătoare de leasing de echipamente şi administrare a acestora, Lexmark oferă implementare, ciclu de viaţă pentru echipamente, administrare proactivă a consumabilelor, reparaţii şi administrare globală help desk, instruire şi servicii de mentenanţă în întreaga lume. Lexmark a instalat o combinaţie de imprimante monocrom departamentale şi de multifuncţionale laser monocrom şi color de mare volum. Instalarea a mai mult de 2.000 de dispozitive a fost finalizată în aproximativ şase luni, o sarcină nu tocmai uşoară dacă luăm în considerare numărul mare de zone geografice şi reglementări diferite implicate. Un driver universal a fost creat pentru Cummins, astfel încât noile dispozitive să poată fi adăugate la reţea fără a trebui instalat fiecare pe fiecare PC. Aceasta le-a adus celor de la Cummins o economie de sute de ore de muncă, care acum pot fi petrecute pentru proiecte IT mai strategice.


“Cu ajutorul Lexmark, am putut reduce volumul de imprimare cu trei milioane de pagini pe lună.”

“Partea uşoară este eliminarea imprimantei vechi şi amplasarea uneia noi; provocarea o reprezintă coordonarea, logistica şi planificarea care urmează după aceasta,” a spus Smith. Lexmark a realizat zeci de înţelegeri locale în fiecare ţară, pentru a asigura conformitatea cu un spectru larg de legi şi standarde. “A fost necesară o coordonare şi o planificare între Cummins şi Lexmark, pentru a ne asigura că fiecare s-a încadrat în programul stabilit şi a fost complet pregătit. Lexmark a realizat o treabă foarte bună, chiar şi în ţările în care ne-am aşteptat să avem dificultăţi.”

Cu un mediu de imprimare standardizat şi optimizat la nivel global, angajaţii dispun de aceeaşi interfaţă cu utilizatorul pe fiecare dispozitiv şi în fiecare locaţie din întreaga lume. Această abordare reduce necesitatea instruirii şi creşte productivitatea angajaţilor. Oferirea unei interfeţe consistente a fost esenţială pentru o implementare uşoară, a afirmat Smith. Nu contează la care echipament se deplasează un angajat, un dispozitiv monocrom sau o unitate color mai mare, de mare volum. Interfaţa cu utilizatorul este aceeaşi în toate locaţiile noastre. Este simplă şi intuitivă,” a spus Smith. Pentru a adresa preocuparea legată de consumul de hârtie, Cummins a implementat o soluţie care eliberează sarcinile de imprimare doar atunci când deţinătorul acestora introduce un cod de identificare pe dispozitivele Lexmark conectate la reţea. Risipa este eliminată. “Cu Lexmark, am fost capabili să reducem volumul de imprimare cu trei milioane de pagini pe lună,” a spus Smith. “Camerele în care se imprimă sunt mult mai organizate, deoarece a fost eliminată toată acea hârtie în plus care se găsea peste tot. ”

Această abordare îmbunătăţeşte securitatea prin garantarea faptului că sarcinile confidenţiale de imprimare sunt imprimate doar atunci când deţinătorul documentului este prezent la dispozitiv. Această prezenţă fizică elimină distanţa de timp dintre imprimare şi preluare, eliminând sarcinile de imprimare uitate care se adunau lângă echipament şi evitând risipa de hârtie şi de toner. Sarcinile neimprimate într-un anumit interval de timp pot fi şterse automat din coada de imprimare.

Toate dispozitivele de imprimare din reţeaua Cummins sunt monitorizate proactiv de Lexmark. Dispozitivele raportează activ starea lor de sănătate către inginerii care pot avea grijă de situaţiile create la dispozitive înainte chiar ca angajaţii să observe. Inginerii Lexmark au integrat de asemenea întreaga flotă cu sistemul Service Desk al Cummins, denumit BMC® Remedy®, destinat administrării incidentelor şi suportului help desk. Acum incidentele apărute la imprimate sunt înregistrate de IT-ul Cummins, iar telefoanele sunt direcţionate după cum este necesar.

“Lexmark a observat densitatea pe care o avem în anumite locaţii şi avem chiar persoane care se găsesc la faţa locului pentru a oferi service standard. Ei sunt aici în fiecare zi şi au devenit parte a echipei de imprimare,” a afirmat Smith.

IT-ul Cummins facturează departamentele interne pentru consumul cu imprimarea. Cu o imagine completă asupra întregii reţele de dispozitive, Lexmark pregăteşte rapoarte lunare referitoare la consumul per dispozitiv şi per locaţie astfel încât informaţiile pot fi încărcate direct în sistemul intern de facturare al Cummins.

Printr-o administrare proactivă a consumabilelor, dispozitivele Lexmark trimit de asemenea alerte atunci când cantitatea de toner este mică. Aceste alerte iniţiază o înlocuire a cartuşului original de toner Lexmark pentru acel model, care este livrat la locaţia precisă. Tehnicienii onsite Lexmark primesc cartuşul de toner şi îl înlocuiesc înainte ca o indisponibilitate a tonerului să aibă impact asupra productivităţii angajatului.


“Atunci când am lansat cererea, nu m-am aşteptat ca Lexmark să câştige. Dar ei au arătat o distanţă clară între primul şi al doilea.”

Rezultatele

Prin selectarea Lexmark în calitate de consultant şi partener de încredere, Cummins a realizat o returnare extraordinară a investiţiei realizate în tehnologia de imprimare şi scanare, în soluţiile şi serviciile Lexmark. Prin acest parteneriat şi prin propriile iniţiative Print Smart, Cummins este pe cale să taie imprimările cu o uluitoare cantitate de 36 milioane de pagini în doar un an, ceea ce generează economii anuale proiectate de 2 milioane de dolari. În costurile totale, Cummins a constatat o scădere a cheltuielilor cu 62 de procente lunar.

Reducerea consumului anual de hârtie duce la economia echivalentului a 4.000 de copaci împreună cu o evitare proiectată a 605 tone metrice de gaze cu efect de seră. Prin administrarea utilizării culorii, Cummins a redus numărul de pagini color de la 600.000 la 225.000 pe lună, economisind suplimentar încă 1,5 milioane dolari. Cele 2.500 imprimante operate anterior de Cummins s-au redus cu 16%, simplificând mentenanţa şi diminuând costurile totale de operare.

Fără urmă de îndoială, proiectul Print Smart al Cummins de optimizare şi standardizare a propriei infrastructuri de imprimare şi scanare din întreaga lume a solicitat provocări tehnice şi logistice profunde. Unele din cele mai cunoscute nume din industria de imprimare s-au retras datorită inabilităţii sau lipsei de dorinţă în a înfrunta şi depăşi aceste obstacole. Doar Lexmark, cu decadele sale de experienţă internaţională şi angajament faţă de client a fost capabil să aibă succes. “Atunci când sunt întrebat de relaţiile cu furnizorii, ofer Lexmark drept exemplu despre cum poate o relaţie proactivă să funcţioneze cel mai bine,” a spus Smith. “În decursul timpului am avut unele relaţii foarte, foarte rele cu anumiţi furnizori. Aceasta este una foarte, foarte bună.”

Având o vedere de ansamblu asupra flotei de dispozitive de imprimare şi scanare, Cummins dispune acum de informaţii puternice, pe baza cărora poate să ia decizii de afaceri. Cu această vedere de ansamblu Cummins ştie câte dispozitive operează, unde sunt acestea localizate, ce imprimă acele imprimante şi dacă fiecare din aceste dispozitive sunt suprasolicitate sau subsolicitate. Întreaga sa flotă de imprimante este conectată direct cu service desk-ul său IT, pentru a remedia situaţiile apărute înainte ca acestea să aibă impact asupra utilizatorilor sau să solicite onsite resursele Lexmark. Tonerul şi alte consumabile sunt expediate, livrate şi înlocuite automat, eliberând angajaţii de sarcinile de a plasa comenzi, de a le stoca şi de a le înlocui, eliberând spaţiul în dulapuri şi capitalul care poate fi folosit pentru alte proiecte mai stringente. Cu rapoarte de la Lexmark, Cummins poate factura intern departamentele pentru consumul de imprimare. Iar, cu soluţia de la Lexmark, Cummins imprimă mai puţin ca şi suport pentru economiile sale corporative şi cerinţele sale de mediu.

Deşi nu este o surpriză pentru miile sale de angajaţi, excelenţa Lexmark a depăşit aşteptările Cummins. “Cred că totul este despre ‘transparenţa creează încrederea’,” a spus Smith. “Lexmark a fost foarte transparent cu noi şi s-a concentrat pe cerinţele noastre de afaceri, chiar şi pe măsură ce acelea se schimbau.”

Iar aceste cerinţe de afaceri ale Cummins vor continua să evolueze. De fapt, conform cu cele afirmate de Smith, Cummins se gândeşte să se extindă în alte ţări. “Aceasta este provocarea mea şi, în acelaşi timp, aceasta va deveni provocarea Lexmark,” a afirmat Smith.

Pentru cel mai mare producător de motoare diesel din lume, operaţiunile sale globale nu îşi pot permite niciodată să fie întrerupte. Prin parteneriatul solid cu Lexmark, infrastructura de imprimare a Cummins rulează lin şi cu toţi cilindrii.

CAPACITATEA CARTUŞELOR DE CERNEALĂ – FACTORI CARE O AFECTEAZĂ

Capacitatea declarată a cartuşului de cerneală vs. Capacitatea reală obţinută

La fel ca şi în cazul imprimantelor şi multifuncţionalelor bazate pe toner, este cel mai probabil ca să nu fie replicate de către clienţi acelaşi conţinut al paginii, parametri de test şi condiţii cerute de testele ISO/IEC. Suplimentar, imprimantele şi multifuncţionalele acestora e posibil să nu utilizeze driverele şi setările implicite solicitate de standardele de testare ISO/IEC. Drept rezultat, capacităţile reale pe care clienţii le vor obţine pot varia considerabil - fiind mai mari sau mai mici. Mai departe vă vom prezenta factorii cheie care pot afecta capacitatea reală a cartuşelor utilizate în imprimantele şi multifuncţionalele cu jet de cerneală Lexmark:

• Acoperirea pe pagină şi utilizarea culorii
• Frecvenţa sarcinilor de imprimare şi   timpul trecut fără o imprimare
• Selectarea pentru calitatea imprimării
• Selectarea pentru tipul hârtiei
• Modul duplex
• Selectarea pentru utilizarea cernelii

Acoperirea pe pagină şi utilizarea culorii

La fel ca şi la toner, acoperirea pe pagină, reprezentată de procentul din pagină care conţine cerneală, este factorul cu impactul cel mai evident asupra capacităţii cartuşului. Prin activarea imprimării color, cernelurile cian, magenta, galben sunt utilizate pentru a oferi o gamă largă de culori dorite pentru imprimare, iar culoarea negru sau gri închis este adăugată pentru a obţine culorile cele mai închise. Similar, în imaginile sau zonele de umplere de culoare neagră sau cu gri închis, imprimarea cu jet de cerneală poate să includă o cantitate limitată de cerneală cian, magenta şi galben, astfel încât umbrele negre sau gri să facă o tranziţie lină către culorile adiacente. Atunci când se imprimă pe hârtie obişnuită şi cu imprimarea color oprită este utilizată în mod implicit doar cerneala neagră.

Frecvenţa sarcinilor de imprimare şi timpul trecut fără o imprimare

Imprimarea frecventă ajută la un flux corect al cernelii prin sistemul de manevrare a acesteia. Drept rezultat, la o imprimare frecventă este utilizată mai puţină cerneală în timpul proceselor de mentenanţă a neimprimării, iar capacitatea cartuşului se îmbunătăţeşte. Atunci când o imprimantă se află în aşteptare este necesar un proces ocazional de mentenanţă pentru a asigura o menţinere în stare de imprimare a sistemului de manevrare. Dacă imprimanta este alimentată şi în stare de aşteptare, în procesul de mentenanţă va fi utilizată periodic o cantitate limitată de cerneală. Dacă există perioade lungi de timp în care nu se imprimă, mai ales în cazul imprimantelor şi multifuncţionalelor proiectate pentru grad mare de utilizare, cerneala este utilizată pentru a asigura starea de sănătate a sistemului de manevrare. Această secvenţă poate fi de asemenea iniţiată atunci când o imprimantă a fost oprită şi apoi este repornită după o perioadă de timp. La anumite modele, utilizatorul poate iniţia procesul de curăţare a capului de imprimare.

Selectarea pentru calitatea imprimării
La imprimarea de calitate Draft (Ciornă), Normal (normală) sau Best (cea mai bună) sunt utilizate diferite cantităţi de cerneală. În general, imprimarea de calitate Draft foloseşte aproximativ jumătate din cantitatea de cerneală necesară pentru imprimarea de calitate normală. Imprimarea color va fi cu culori mai şterse iar negrul va fi aparent. Totuşi, imprimarea de calitate Draft poate fi potrivită în anumite situaţii. Imprimarea de calitate Best foloseşte doar cu puţin mai multă cerneală decât este necesară la imprimarea de calitate Normal, cu până la 5% mai multă în zonele de imprimare întunecate.


Selectarea pentru tipul hârtiei
Diversele tipuri de hârtie necesită diferite cantităţi de cerneală pentru a se obţine o calitate dorită a imprimării. Selectarea pentru tipul hârtiei în driverul gazdă şi în interfaţa cu utilizatorul a imprimantei (doar la anumite modele) poate fi utilizată pentru a ne asigura că o proporţie corectă de cerneluri cian, magenta şi galben este utilizată pentru fiecare tip de hârtie. De exemplu, e posibil ca hârtia cu o greutate mai mică să nu absoarbă cerneala la fel ca şi hârtia cu o greutate mai mare. Atunci când se imprimă un fişier în care încărcarea cu culoare nu este semnificativă, tipul de hârtie obişnuită poate fi utilizat, pentru a oferi cantitatea corectă de cerneală pentru o hârtie mai puţin costisitoare. Anumite tipuri de hârtie, în particular hârtia fotografică micro-poroasă, folosesc doar cernelurile cian, magenta şi galben atât pentru imprimarea color cât şi pentru cea alb-negru.

Modul duplex
Deoarece cerneala Lexmark este bazată pe apă, consumul de cerneală poate fi redus cu până la 50% la imprimarea pe ambele feţe ale hârtiei obişnuite cu greutate mică. Această ajustare este activată atunci când este selectat tipul de hârtie obişnuită.

Selectarea pentru utilizarea cernelii Atunci când este disponibilă opţiunea, selectarea “Cerneală de utilizat” din interfaţa cu utilizatorul a imprimantei poate fi folosită pentru a solicita utilizarea doar a anumitor cerneluri într-o sarcină de imprimare. De exemplu, pentru compatibilitate cu un tip de hârtie neobişnuit, un utilizator poate limita o sarcină de imprimare să folosească doar cernelurile cian, magenta şi galben. Selectarea utilizării cernelii va afecta capacitatea, folosind mai puţină cerneală din cea deselectată şi, în anumite cazuri, compensând cu puţin mai multă din cernelurile selectate.

Pentru mai multe informaţii:
Mai multe detalii despre standardele ISO/IEC sunt disponibile la: www.iso.org/jtc1/sc28.

Laboratorul Lexmark trece teste dificile şi primeşte certificarea Blue Angel

Blue Angel reprezintă una din cele mai prestigioase certificări ecologice globale care se pot decerna. Similară Energy Star, eticheta eco este voluntară, dar tot mai mulţi clienţi o solicită. Lexmark nu doar a obţinut certificarea Blue Angel pentru o listă lungă de produse, dar două dintre laboratoarele in-house Lexmark sunt acum certificate pentru testări Blue Angel.

Ultimul dintre ele este Laboratorul de Testare a Emisiilor Chimice aflat în Lexington. Laboratorul se alătură unui grup de elită de laboratoare destinate testării emisiilor chimice ale imprimantelor. Laboratorul Lexmark este doar al doilea din emisfera vestică şi al 15-lea în lume care primeşte acest statut.

Pentru a face paşi către certificarea laboratorului, Lexmark a instalat în 2011 o cameră de testare nou proiectată care a satisfăcut cerinţele Blue Angel. Apoi, la începutul acestui an a participat la un test global ce a implicat toate laboratoarele certificate Blue Angel. Pentru a deveni sau a rămâne certificat, toţi participanţii au măsurat emisii de la o imprimantă laser monocrom furnizată de Institutul Federal pentru Ştiinţa şi Testarea Materialelor din Germania. Lexmark a trecut toate cele 10 criterii şi a obţinut per total cele mai bune ale treilea rezultate.

Emisiile chimice (cum ar fi compuşii organici volatili, ozon, praf, nanoparticule) se află pe o listă de cerinţe care trebuie îndeplinite pentru a obţine eticheta Blue Angel. Altele includ consumul de energie, nivelul de zgomot, posibilitatea de imprimare duplex şi multe altele.

Faceţi click aici pentru a vedea o listă de produse Lexmark care au eticheta Blue Angel şi Energy Star.

Pentru a afla mai multe informaţii despre iniţiativele de dezvoltare durabilă ale Lexmark, vă invităm să consultaţi
Raportul Lexmark de Responsabilitate Socială Corporatistă.