News Banner

Vendor News Page

Lexmark achiziţionează Kofax

2015-04-30 11:31:02
 
Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) şi Kofax Limited (NASDAQ and LSE: KFX) au anunţat în data de 23 martie faptul că cele două companii au intrat într-un proces de fuziune prin absorbţie, în care Lexmark va achiziţiona Kofax. În termenii înţelegerii de fuzionare, Lexmark va achiziţiona toate acţiunile ordinare Kofax pentru suma de 11$ pe acţiune, cash, pentru o valoare totală de achiziţie de aproximativ 1 miliard dolari, net.

Lexmark va finanţa achiziţia cu fonduri din afara SUA şi din programele existente de creditare.

Consiliul Director al Kofax a recomandat în unanimitate în favoarea înţelegerii de fuziune prin absorbţie. Acţionarii Kofax, care deţin aproximativ 25% din numărul de acţiuni ordinare ale Kofax, au semnat o înţelegere prin vot de susţinere a fuzionării.

În urma realizării cu succes a achiziţiei, Lexmark aproape că îşi va dubla business-ul de software de întreprindere, la o valoare de aproximativ 700 milioane $, concurând în piaţa în continuă extindere a software-ului de management de conţinut şi de proces, estimată la 10 miliarde dolari. Această piaţă se aşteaptă să înregistreze o rată de creştere anuală de aproximativ 10%. Suplimentar creşterii semnificative aduse, Kofax va ajuta la accelerarea dezvoltării şi va creşte semnificativ marginile operaţionale ale business-ului software Lexmark.

Adăugarea Kofax îmbunătăţeşte imediat oferta Lexmark, lider în industrie, de management al conţinutului de întreprindere şi de management al procesului de business. În zona de tehnologie de captură, combinaţia aplicaţiilor Kofax de procese inteligente cu Perceptive Intelligent Capture va crea cel mai larg şi mai profund portofoliu de soluţii de captură de pe piaţă, începând de la portale Web şi dispozitive mobile, până la multifuncţionale laser inteligente.
Achiziţia va avea drept rezultat un bilanţ îmbunătăţit, care va beneficia de pe urma folosirii fondurilor disponibile în afara graniţelor şi a capacităţii bilanţului existent.

Fondată în anul 1985 şi având sediul central în Irvine, California, Kofax a declarat o cifră de afaceri de 297 milioane $ în 2014. Kofax are peste 20.000 clienţi în întreaga lume, inclusiv un număr de 80 aflaţi pe lista Fortune Global 100. Compania operează în toate regiunile lumii şi are mai mult de 850 parteneri globali de canal

Achiziţia Kofax demonstrează continuarea execuţiei cadrului de alocare a capitalului Lexmark, care este aceea de a realiza achiziţii ce întăresc şi ajută la creşterea capabilităţilor de soluţii Lexmark, şi în acelaşi timp de returnare a capitalului către acţionari. Începând din primul trimestru al anului 2011, Lexmark a returnat 78% din cash flow-ul disponibil către acţionari sub formă de dividende şi răscumpărări de acţiuni. Tranzacţia nu va avea impact asupra dividendelor trimestriale Lexmark.

Achiziţia este prognozată a se încheia în al doilea trimestru al 2015, şi este condiţionată de aprobarea acţionariatului Kofax, de autorizările reglementare aplicabile, şi de alte condiţii uzuale de încheiere a tranzacţiilor.

Goldman, Sachs and Co. este consultantul financiar exclusiv al Lexmark. Lazard este consultantul financiar al Kofax pentru această tranzacţie.

“Achiziţia Kofax îmbunătăţeşte oferta noastră, cea mai bună din clasa ei, astfel încât clienţii să poată captura, administra, accesa şi acţiona asupra informaţiilor acestora mai eficient, şi extinde prezenţa Lexmark în piaţa, cu o dezvoltare rapidă, a aplicaţiilor inteligente de proces,” a spus Paul Rooke, preşedinte şi CEO Lexmark. “Clienţii noştri vor dispune de o gamă largă de hardware şi soluţii software care le conectează silozurile de informaţii şi le automatizează procesele de afaceri - ceea ce le va permite accesarea celor mai relevante informaţii în momentul în care au nevoie de ele, pentru a-şi dezvolta afacerile.”

“Kofax accelerează dezvoltarea de către Lexmark a soluţiilor specifice pe industrie, şi în acelaşi timp extinde imediat acoperirea în piaţă, acolo unde există o cerere crescută de tehnologie, necesară pentru a administra mai bine cantitatea în creştere de informaţii nestructurate şi îmbunătăţirea angajamentului clientului,” a adăugat Rooke.”

“Noi considerăm că, prin unirea forţelor cu Lexmark, au de câştigat clienţii, partenerii, angajaţii şi acţionarii noştri, iar fuziunea se va clădi pe istoricul bogat al Kofax, de inovare continuă,” a spus Reynolds C. Bish, CEO Kofax. “Abilitatea noastră lider în piaţă de a simplifica şi transforma First Mile™ al angajamentului clientului reprezintă o completare puternică a forţei Perceptive Software în administrarea informaţiilor între silozuri. Ca rezultat, suntem încântaţi cu privire la viitor şi la a lucra împreună pentru a realiza potenţialul complet al acestei oportunităţi, spre beneficiul tuturor acţionarilor.”

“Combinaţia dintre soluţiile Perceptive Software şi Kofax întăreşte gama şi profunzimea ofertei noastre, oferindu-ne o abilitate nemaiîntâlnită de a ajuta clienţii de toate dimensiunile, din toate industriile şi de pe întreg mapamondul să îşi conecteze informaţiile nestructrate cu sistemele de raportare,” a spus Scott Coons, preşedinte şi CEO Perceptive Software şi vicepreşedinte Lexmark.”